Tesla Roadster to pierwszy w pełni elektryczny, sportowy samochód wyprodukowany i wprowadzony na rynek przez firmę Tesla Motors, którego zadaniem było utarcie nosa producentom aut z silnikami benzynowymi. Jeszcze przed oficjalną premierą w 2008 roku model ten sprzedał się w kilkuset egzemplarzach. W momencie pojawienia się na motoryzacyjnym rynku samochód ten kosztował 98 tys. dolarów. Po podliczeniu wyników sprzedaży w 2010 roku ogłoszono, że sportowy elektryk od Tesla Motors znalazł nabywców na 1200 egzemplarzy. Ze sprzedaży został wycofany w 2012 roku.
Do setki, 250-konny Roadster przyspiesza w 3,9 s. co jest bardzo dobrym wynikiem jak na auto elektryczne. Jedno ładownie litowo-jonowych baterii o pojemności 53 kWh, które zajmuje 3,5 godziny pozwali na przejechanie prawie 400 kilometrów wedle testów EPA. Maksymalną prędkość jaką możemy wycisnąć z elektrycznego silnika wynosi 200 km/h. Co ciekawe więcej wycisnąć z samochodu się nie da ponieważ auto ma elektroniczną blokadę nie pozwalającą na jazdę szybszą niż 200 km/h. Jak sporo innych typowo sportowych samochodów i również ten jest dwuosobowy.
Budową zewnętrzną samochód ten przypomina nieco Lotusa Elise i Lotusa Europę S co jest zasługą inżynierów z Lotus Cars z którymi był współtworzona pierwsza sportowa Tesla. Aktualnie Roadster nie jest już produkowany, a na jego miejsce w ofercie salonu wszedł Tesla Model S. Być może w przyszłości zobaczymy jego nową wersję.