Od pojawienia się na rynku pierwszych modeli elektrycznych samochodów marki Tesla, to czym się wyróżniały na tle aut z konkurencyjnych fabryk to bez wątpienia zasięgi jakimi dysponowały. Niezaprzeczalnie Tesla wygrywa na tle konkurencji ilością kilometrów możliwych do przebycia na jednym ładowaniu, a aktualizacja nowych baterii niedawno wprowadzona do oferty jeszcze bardziej to potwierdza.
Podstawowa wersja Tesla Model S z akumulatorem 60 kWh pozwala na przebycie ponad 337 kilometrów na jednym ładowaniu. 400 kilometrów przejedziemy po naładowaniu do pełna akumulatorów Tesli S 75 z napędem na tylną oś., a wersja z napędem na cztery koła pozwala przejechać 416 kilometrów. Model S 90D dysponuje zasięgiem 294 mil czyli 473 kilometrów, a P90D możemy przejechać 430 kilometrów. Największym zasięgiem może poszczycić się najnowszy model z największą baterią czyli Tesla S P100D, który na jednym ładowaniu przejedzie lekko ponad 500 kilometrów.
Tesla Model X czyli jedyny SUV w ofercie w najsłabszym wydaniu (75D) na jednym ładowaniu ma zasięg 380 kilometrów. 413 kilometrów przejedziemy wersją 90D, natomiast P90D z ulepszonym akumulatorem pozwala na przejechanie 402 kilometrów. Tesla X z baterią o pojemności 100 kWh ma zasięg ponad 465 kilometrów. Co biorąc pod uwagę gabaryty samochodu jest naprawdę świetnym wynikiem.
Najtańszy samochód w ofercie Tesli czyli Model 3 będzie oferował nam zasięg 215 mil czyli 346 kilometrów. Takie wyniki stawiają Teslę ponad samochodami takich marek jak Mercedes Benz, Audi, Nissan czy Volkswagen. Nie ma jednak jeszcze konkretnych informacji w rozbiciu na różne pojemności baterii Modelu 3. Dlatego też jest to wyłącznie przybliżony zasięg najtańszego samochodu elektrycznego z oferty Tesli z datą premiery wyznaczoną na rok 2017.