Każdy egzemplarz modelu S i X standardowo wyposażony jest w zestaw umożliwiający naładowanie samochodu, zawierający złącza pozwalające na ładowanie z gniazd 120 volt i 240 volt, adapter do ładowania na publicznych stacjach oraz specjalne złącze z 6 metrowym kablem.
Najszybszym sposobem na naładowanie jest oczywiście skorzystanie ze specjalnej stacji - Supercharger, która może napełnić nasze akumulatory do połowy nawet w niespełna 20 minut. Pełne ładowanie według inżynierów z Tesli trwa mniej niż godzinę i pozwala na przejechanie kilkuset kilometrów.
Dla wszystkich posiadaczy samochodów Tesla, firma dostarcza również aplikację mobilną dzięki której możemy zdalnie za pomocą smartfona sprawdzać stan naładowania akumulatorów w naszym samochodzie, który w danym momencie stoi w podziemnym parkingu bądź ładuje się na stacji obok galerii handlowej w której my akurat robimy zakupy. Dysponujemy taką możliwością głównie z racji iż każdy samochód wyposażony jest w system połączenia bezprzewodowego LTE.
Do naszego zestawu opcjonalnie możemy dokupić tzw. Wall Conector z 2,5 lub 20 metrowym kablem, który możemy zamontować w swoim garażu bądź na zewnątrz domu. Może być on podłączony do niemal każdego układu elektrycznego, a odpowiednio dostosowany kabel po ładowaniu nie zajmuje dodatkowego miejsca. Zastosowanie takiej ładowarki przyspiesza proces napełniania akumulatorów w samochodzie w porównaniu do ładowania ze zwykłego gniazdka.
Inżynierowie z Tesla Motors aktualnie pracują również nad futurystyczną wersją ładowarki przypominającą nieco metalowego węża-robota. Będzie ona samodzielnie łączyć się z gniazdem w samochodzie bez ingerencji człowieka. Po naładowaniu automatycznie odłączy się od samochodu. Nie wiemy jednak kiedy pojawi się ona na stacjach lub garażach właścicieli elektrycznych samochodów.